preskoči na sadržaj

Osnovna škola braće Radića, Bračević

Login
Tražilica
eDNEVNIK

Kalendar
« Veljača 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
Prikazani događaji

ŠKOLA ZA ŽIVOT

DABAR

IZ ARHIVE IGROKAZA

Crveni gumb

 

Ova aplikacija namijenjena je svima Vama, ali je posebno prilagođena djeci i omogućuje prijavljivanje: sadržaja na internetu za koji sumnjate da je nezakonit i odnosi se na različite oblike iskorištavanja i zlostavljanja djece. 

BITKA ZA SIGURNOST

Anketa
Postoje li pravila u tvom kućanstvu kada je riječ o upotrebi televizije, računala i mobitela?





Brojač posjeta
Ispis statistike od 23. 12. 2020.

Ukupno: 9001
Ovaj mjesec: 4351
Ovaj tjedan: 490
Danas: 4
„Mi smo se iz Irske vratile!“

Ipak nismo emigrirale na smaragdni otok, nego smo se u Lijepu Našu vratile obogaćene novim iskustvima, znanjima i vještinama.

Od 19. 08. do 24. 08. 2019. godine u Dublinu provedene su dvije mobilnosti u sklopu Erasmus+ KA1 školskog projekta TIM - Tehnologije i metode. Prva mobilnost bila je Using Drama to Enhance Teaching in the Classroom (Korištenje drame za poboljšanje nastave u učionici), a na stručnom usavršavanju sudjelovala je učiteljica Hrvatskoga jezika Jelena Vučković. Na drugoj mobilnosti There is an App for That! Exploring the Best Apps for Teaching and Student Learning (Za to postoji aplikacija! Istraživanje najboljih aplikacija za poučavanje i učenje) sudjelovala je učiteljica Hrvatskoga jezika Ivana Roguljić.

The Irish Folk Experience, kolegice Jelena Vučković i Ivana Roguljić uče svirati tradicionalni irski instrument bodhran.

Book of Kells, Trinity college.

Zaštitini znak Dublina- vrata različitih boja.

Tradicionalna irska koliba.

Ha'penny Bridge.

Tečaj Using Drama to Enhance Teaching in the Classroom  ili Korištenje drame za poboljšanje nastave u učionici pružio mi je uvid u mnogobrojne metode i načine poučavanja kojima, tijekom nastavnog procesa, postižemo veću energiju, zaigranost i koncentraciju među učenicima. Osim toga, dramske igre koje su nam predstavili, stavljaju svakog učenika pojedinačno u samo središte poučavanja.

Prvi dan tečaja  međusobno smo se predstavili i upoznali. Bilo nas je devetero iz različitih krajeva Europe, a nakon pet dana zajedničkog rada i druženja ostali smo u kontaktu s ciljem razvijanja prijateljstva i buduće suradnje.

Prvi dan krenuo je  i rad s dramskim igrama na kojima smo tijekom tjedna, u velikoj mjeri, radili. Predstavljene su nam brojne igre s ciljem razvijanja izražajnog čitanja,  improvizacijama s tekstom, teatrom slike, forum teatrom, a i upoznavanje s irskom kulturom i znamenitostima tijekom obilazaka grada (primjerice Dublin castle, Trinity College Dublin, Chester Beatty library, Abbey Theatre i sl.).

Igre koje su me se najviše dojmile, a koje su primjenjive u razredu su: metoda Izražajno čitanje teksta, Working with improvisation, Image Theatre i Forum Theatre.

Igru Izražajno čitanje teksta igrao je svatko sam za sebe. Dobili smo tekst prepun interpunkcijskih znakova, a samim time i upitnih te uskličnih rečenica gdje smo morali paziti na intonaciju rečenice. Svatko je za sebe tiho govoreći čitao tekst, a u isto vrijeme se i kretao. Kada bi naišao na zarez, točku, uskličnik i sl. trebao se zaustaviti. Izrazito korisna i dinamična metoda prilikom poučavanja učenika izražajnom čitanju, izgovoru uskličnih, upitnih i niječnih rečenica ili pak prilikom obrade naglasnog sustava i sl.

Igra Working with improvisation (Rad s improvizacijom) djeluje na principu da se učenike podijeli u parove i da im se daju smjernice igre. Primjerice, može im se dati nekoliko redaka dijaloga za stvaranje priče. Svakom je paru zadano vrijeme u kojem isti tekst izvedi potpuno drugačije (sretno, tužno, ljutito, zaljubljeno…) koristeći pri tome različite intonacije glasa i razvijajući daljnji tijek priče. S dijalogom se „igraju” neko vrijeme, ali na različite načine i s različitim zapletima radnji.

Npr.:

A: "Pozdrav"

B. "Oh, to si ti"

A. "Da"

B. "Nisam te očekivao".

Nakon što učenicima istekne vrijeme za uvježbavanje dijaloga, prezentiraju ga ostatku razreda. Zatim ih pitate da ponove igru, ali im promijenite priču i kažete npr. da je A stvarno zgodan dječak u školi i da je B potpuno zaljubljena u njega (Slika prikazuje mene kao dječaka zaljubljenog u djevojčicu Lilu, koja je u stvarnome životu učiteljica razredne nastave iz Mađarske, tijekom našeg improviziranog dijaloga). Ili da je A stariji brat učenika kojeg je B maltretirao u školi. Možete također zatražiti od učenika da daju svoje prijedloge. Ova igra korisna je učiteljima stranih jezika (za razvijanje rječnika stranog jezika koje učenik pohađa), učiteljima razredne nastave (poticanje mašte i kreativnosti, obogaćivanje rječnika), učiteljima Hrvatskoga jezika (unutar dramskih grupa).

Najveći utisak ostavio mi je tzv. Forum theatre, temeljen na ideji da je kazalište interaktivni dijalog. Forum teatar djeluje na principu prikaza predstave publici, a zatim pruža „intervenciju“ publike u predstavu. Gledatelji dizanjem ruke daju kritike i sugestije, ulaze na pozornicu na mjesto glavnog lika s ciljem mijenjanja situacije i same radnje odigranog dramskog komada. 

Posljednji dan tečaja sudjelovala sam u kratkoj predstavi na engleskome jeziku za studente i djelatnike Alpha College of English, odigranoj na principu spomenutog Forum theatre. S obzirom da sam imala ulogu „negativke” koja je u sukobu s glavnim likom, „borila“ sam se s brojnim ulascima ljudi iz publike. Oduševljena krajnjim ishodima posljednje predstave, a i većinom ostalih metoda i igara, njihovu primjenu započela sam i u radu s djecom u svojim razredima tijekom nastavne godine 2019./ 2020.

 

 

 

 

 

preskoči na navigaciju