2011-10-05 22:36:14

Čimbenici zbog kojih učimo bolje

Kao što postoje razlozi zašto nešto zaboravimo, tako postoje i razlozi zašto smo nešto naučili brže, a toga se možemo sjetit i nakon dužeg vremenskog perioda. Istraživanja koje provode mnogi znastvenici koji se bave ovom problematikom došli su do slijedećih razloga zašto smo nešto naučili brže i bolje.

 

Pažnja – svaka informacija kojoj posvetimo pažnju prilikom učenja biti će brže i lakše zapamćena u odnosu na samo površni pregled.
  Ponavljanje – ukoliko tijekom učenja određenu informaciju ponovimo nekoliko puta, njezino prisjećanje je znatno olakšano. Vrsta ponavljanja – svaki podatak koji tijekom ponavljanja povezujemo s već postojećim znanjem ostaje duže u dugoročnom pamćenju. Organiziranje informacija – informacije koje prilikom učenja organiziramo u nadređene kategorije ili prema subjektivnim kriterijima, biti će zapamćene bolje od onih informacija koje uopće nisu organizirane Razmak ponavljanja – postoje određeni vremenski razmaci u kojima treba određene informacije ponoviti, kako bih ih se mogli prisjetiti i nakon dužeg vremena. von Restorff efekt – ovaj efekt ste vjerojatno uočili i sami. Svaka riječ ili fraza koja se razlikuje od ostatka teksta biti će brže zapamćena i duže ćemo je se sjećati. Zbog toga je važno ključne riječi u tekstu učiniti drugačijima – bold, italic, underline, drugi font, veća slova, druga boja i sl. Osobni efekt – svaka informacija koja ima neko posebno značenje nama kao pojedincima uvijek bude bolje i brže zapamćena. Stoga, učiniti informacije osobnim radi boljeg pamćenja.

Osnovna škola "Braća Radić" Donji Muć