2018-02-12 20:13:00

UV OŠ BRAĆE RADIĆA - BRAČEVIĆ

Na učiteljskom vijeću učiteljica biologije i kemije Dražana Ćudina i učiteljica engleskoga i njemačkoga jezika Alenka Miljević održale su diseminaciju svojih mobilnosti (Italija - Rim i Malta - La Valeta) u sklopu školskog projekta  Komuniciraj – poveži – razvijaj, Erasmus+  KA1.

Učiteljica Alenka Miljević diseminirala je svoju aktivnost mobilnosti na te neformalnih metoda u formalnom obrazovanju za poticanje motivacije učenika. Navela je kako se u neformalne metode koje nastavnici već koriste ubrajaju sve vrste igara, grupnog i timskog rada učenika, korištenje novih tehnologija i raznih aplikacija i programa. kroz neformalne metode u nastavi se učenicima prepušta odgovornost i potiče ih se na aktivno učenje što rezultira kvalitetnijim rezultatima. Kroz aktivan pristup podučavanju učenici uče na prirodan način jer nisu pasivni sudionici u nastavnom procesu pa bi ovakve metode trebalo što više primijenjivati. Učiteljica je kroz praktičan primjer pokazala kako koristiti metodu Jigsaw Puzzle (slagalica) za razumijevanje čitanjem i poticanje učenika na aktivno sudjelovanje u grupnom radu. Kroz ovu metodu uključeno je suradničko učenje i podučavanje te se učenike uči kako učiti.

METODA SLAGALICE:

1 učitelj podijeli tematsku cjelinu/tekst u nekoliko podtema 

2 individualni rad - učenici su u grupama u kojima čitaju o određenoj temi (može se zadati i za domaću zadaću)

3 suradnička obrada - nakon što su se upoznali sa sadržajem, učenici određuju što je najvažnije za prenijeti ostalim grupama

4 vježbaju prezentiranje svoje teme

5 odlaze u grupe u kojima se nalaze učenici koji su obrađivali različite - učenici samostalno jedni drugima prezentiraju svoju temu

Kao što je rečeno, u neformalne metode ubraja se i korištenje novih tehnologija, a na ovoj poveznici možete pronaći cijeli niz edukativnih digitalnih alata: https://edshelf.com/

Učiteljica Dražana Ćudina na učiteljskom vijeću je prezentirala naučeno tijekom mobilnosti na Malti - Učenje na otvorenom. Također je prezentirala metode rada u razredu za poboljšanje nastave, prvenstveno atmosfere u razredu tijekom rada. Govorila je o važnosti grupnog rada, o različitim metodama tj. modelima motivacije učenika za rad.

1. grupna dinamika - igre – uvođenje kinestetičkih aktivnosti radi poboljšanja procesa učenja (igra loptom)

2. socijalna uključenost – različitosti - važnost inkluzije učenika različitog porijekla kulturnih i raznih obilježja, stvaranje tolerantnog okružja u učionici. Učenje učenika toleranciji i prihvaćanju različitih

3. važnost rada na otvorenom – zornost kao jedan od osnovnih kategorija Bloomove taksonomije se zanemaruje u školskom procesu. Nastava prirode se treba više okrenuti prirodi, odakle i potječe, a ne sve isključivo održavati u učionici

4. kreativnost – (izrada plakata) poticanje kreativnosti u grupnom radu, omogućiti učenicima da potaknu kreativnost jedni kod drugih. Korištenje već naučenih znanja kako bi došli do različitih rješenja (interdisciplinarnost u funkciji kreativnosti)

5. Internet igrice – korištenje IKT u nastavi

  


Osnovna škola "Braća Radić" Donji Muć